گروه های سنی رشته ی لگن، اولین کسانی بودند که برای اجرای برنامه به روی سن رفتند.
زهرا ذلیکانی با ۱۰ سال سن ، جوان ترین شرکت کننده و سید جهان سائاتی بالادهی با ۶۵ سال سن مسن ترین شرکت کننده این بخش به شمار می رفتند. داوران بخش رقابتی لگن آقایان دکتر کیوان پهلوان، بهمنیار شریفی، محمدابراهیم عالمی، علی حسن نژاد و جمشید نیکوزاد بودند. با توجه به معیار های مشخص شده داوری به هر یک از ۱۴ شرکت کننده این بخش امتیاز دادند.
در بخش دوم رقابت های انفرادی رده سنی زیر ۱۹ سال رشته لَله وا به اجرای برنامه پرداختند ۱۰ نفر از این گروه سنی به جشنواره راه یافتند که گستره سنی ۹ تا ۱۸ سال را مشمول می شدند.
در رشته للِه وا، ۱۰ شرکت کننده ی بزرگسال حضور داشتند که در حضور داوران در للِه وای خود دمیدند.
پس از پایان یافتن رقابت های بخش انفرادی و یک استراحت ۱۵ دقیقه ای گروه تی تی وا به سرپرستی حسین جهانی نسب، چاربیدار به سرپرستی ابوالقاسم قاسم پور و سرونگ به سرپرستی محمدمهدی وظیفه شناس هر کدام به مدت ۲۰ دقیقه و در حضور داوران محترم این بخش به اجرای برنامه پرداختند
عصرگاه دومین روز از دومین دورۀ جشنوارۀ البرزنشینان لیلم، با اجرای گروه¬های بخش جنبی و حضور دوست¬داران هنر اقوام و البته با حضور چهره¬هایی هم¬چون استاد ابوالحسن خوشرو، جناب آقای محمدی معاون سیمای استان مرکز استان مازندران، جناب آقای محمد محمدی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، جناب آقای عشریه رئیس اداره ارشاد ساری، سپری شد.
ساعت هجده اجرای برنامه¬های نُهِ آذر آغاز شد و نخستین گروهی که به اجرای موسیقی پرداخت گروه عاشیقلار میشو از جمهوری آذربایجان، به سرپرستیِ احد ملکی¬علیشاه بود. گروه¬های بعدی به ترتیب چاربیدار به سرپرستی ابوالقاسم قاسم¬پور از مازندران، کادوس تالش به سرپرستی آرمین فریدی از استان گیلان، آوای کتول به سرپرستی سید احمد حسینی از استان گلستان و گروه اساره¬سو به سرپرستی کریم کمالی¬فر از شهرستان سوادکوه، در سالن آمفی¬تئاتر هلال¬احمر شهرستان ساری به اجرای صحنه¬ای پرداختند. این شب با حضور پرشور هنردوستان و فرهیختگان همراه بود. سالن آمفی¬تئاتر از جمعیت مملو بود و برخی از هنردوستان ایستاده به تماشای برنامه پرداختند.