×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، مهرداد محمدی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران در جمع خبرنگاران به تبیین طرح جامع عفاف و حجاب پرداخت و گفت:دشمن با اجرای طرح‌های مختلف به دنبال ابتذال فرهنگی و بدحجابی در کشور است تا از این طریق به اهداف دیگر خود برسد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران با اشاره به اینکه برخی قوانین در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب باید اصلاح شود ، یادآور شد: لازم است کمیسیون‌های فرهنگی، امنیت ملی و قضایی چند بند به قوانین موجود اضافه کنند تا راهبری طرح به درستی اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه از ۱۵ فروردین امسال طرح جامع عفاف و حجاب در حال اجرا است ، اظهار کرد: اولویت اجرای طرح عفاف و حجاب در کشور آسیب‌شناسی ، اصلاح طرح گذشته و عدم تنش‌زایی است.

وی با بیان اینکه با مردمی سازی به حفظ ارزش‌های نظام می‌پردازیم ، تصریح کرد: طرح عفاف و حجاب گام‌ به گام و مستمر ابتدا در کلان شهرها به صورت منطقه‌ای و محلات اجرا می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران حمایت قانونی و حاکمیتی را در اجرای طرح عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر را یکی از پشتوانه‌های اصلی دانست و ادامه داد: ضرورت اجرای طرح عفاف و حجاب به تمام دستگاه‌های اجرایی ، سازمان‌های دولتی ، غیر دولتی و بانک‌ها ابلاغ شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی قوانین در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب باید اصلاح شود ، یادآور شد: لازم است کمیسیون‌های فرهنگی ، امنیت ملی و قضایی چند بند به قوانین موجود اضافه کنند تا راهبری طرح به درستی اجرا شود.

محمدی با اعلام اینکه در اجرای طرح جدید عفاف و حجاب ، بد حجابی جرم محسوب نمی‌شود بلکه تخلف تلقی شده و فرد متخلف جریمه خواهد شد ، گفت: رسانه‌های معاند مسائلی را در خصوص جرایم بدحجابی مطرح کرده‌اند که درست نیست ؛همه به دنبال جرم انگاری هستند در حالیکه ما رعایت نکردن عفاف و حجاب را تخلف می‌دانیم و باید تخلف بد حجابی در قانون مشخص شود.

به گفته محمدی ، ۱۶ دستگاه دولتی متولی زمینه سازی و اجرای درست عفاف و حجاب هستند ؛ لازم است این طرح خوانده و مورد نقد و بررسی قرارگیرد تا به قانون تبدیل شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با اشاره به اینکه اجرای طرح عفاف و حجاب امنیت اخلاقی و اجتماعی را در جامعه فراهم می‌کند ، افزود: حجاب ارزش اجتماعی است ؛ در اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی در سه سطح ارزیابی می شوند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false