×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، سیدیونس حسینی‌عالمی دادستان مرکز مازندران در جمع خبرنگاران استان مازندران در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در ارتباط با پرونده اختلاس در شهرداری ساری گفت؛پرونده اخیر اختلاس مربوط به شهرداری ساری نیست بلکه مربوط به سازمان عمران بوده که در مرحله کارشناسی است و ممکن است بررسی نهایی آن کمی زمان ببرد و در زمینه پرونده فساد اخلاقی شورای شهر بابل نیز این موضوع سه بخش تبدیل شد که بخش نخست این پرونده در دادگاه انقلاب رای صادر اما قطعی نشده است و بخش دوم در دادگاه کیفری دو و بخش سوم در کیفری یک به دلیل نوع اتهام رای صادر شد.

دادستان مرکز مازندران بیان کرد: به دلیل حجم بالای کار اظهارنظر ممکن است با تاخیر انجام شود، که با دقت این پرونده رسیدگی شده و کارشناسان تعیین شده بی‌طرف و با دقت در حال حسابرسی هستند.

وی در ارتباط با پرونده بابل شورای شهر بابل که منجر به استعفای چند نفر از اعضای شورای شهر شده بود، گفت: این پرونده به سه بخش تقسیم شد که بخشی در دادگاه انقلاب در حال بررسی و رای آن قطعی نشده قابلیت طرح عمومی نیست، بخشی از پرونده در دادگاه کیفری دو و جزایی منجر به صدور رای نشده است، بخشی از پرونده در دادگاه کیفری یک مطرح بوده که راجع به بخشی رای صادر شده و بخش دیگر مفتوح است و آخرین خبری که بنده دارم باید همین روزها اظهارنظر شود.

وی در این زمینه ادامه داد: برای اولین‌بار امام جمعه بابل که برای بنده خیلی عزیز است مطرح شده از ناحیه همکاران بنده نبوده، پرونده در حال رسیدگی است و اگر ایشان مطمئن نبودند اینگونه موضع نمی‌گرفتند و اگر همکاران قضایی ما مطمئن نبودند نسبت به دستگیری اقدام نمی‌کردند ولی اینکه بحث اقدام اخلاقی مطرح بوده و حتی فیلم آن هم موجود است.

*رسیدگی به پرونده یکی از مدیران سابق منابع طبیعی

حسینی‌عالمی در ارتباط با دستگیری و برکناری یکی از مدیران زیر مجموعه جهاد کشاورزی مازندران، اظهار کرد: یک پرونده‌ای در این ارتباط در حال رسیدگی است و هنور منجر به صدور رای نشده است.

دادستان مرکز استان مازندران در ارتباط با خبر دستگیری این مدیر، گفت: بازپرس قراری صادر نکرده است و بحث دستگیری آن صحت ندارد قرار تأمین برای این مدیر صادر شده و در پرونده در جریان رسیدگی است و هنوز منجر به رای نشده است.

وی درباره پرونده مدیرکل سابق منابع طبیعی غرب استان مازندران تاکید کرد: این پرونده در حال رسیدگی است.

*محاکمه ۵۸۶ نفر در ارتباط با قاچاق چوب طی ۹ ماه گذشته

وی در ارتباط با برداشت از چوب از جنگل و اصرار به اجرای برداشت چوب از جنگل توسط واحدهای تولیدی، گفت: زمینه برای تامین مواد اولیه این کارخانه‌ها وجود دارد پس لزومی برای برداشت از جنگل وجود ندارد.

حسینی‌عالمی یادآور شد: برخی برداشت‌های بی‌رویه از جنگل در دامنه باعث سیلاب شدید می‌شود که باعث برداشت سنگ و چوب شده بنده خودم معتقد هستم که باید به صورت جدی از نوع برداشت و نحوه برداشتی که در مناطق طبیعی وجود دارد دقت لازم به خرج دهیم و نباید اجازه دهیم که از منابع طبیعی برداشت شود.

وی ادامه داد: روز به روز از میزان جنگل ما کمتر می‌شود، در این ۹ ماهه ۵۸۶ نفر را در این زمینه محاکمه کردیم که ۶ نفر هم خانم هستند که به این امر روی آوردند.

دادستان مرکز مازندران با اعلام اینکه از وضعیت برداشت از جنگل ناراضی هستیم، گفت: نحوه حفاظت از جنگل مناسب نیست، دولت بودجه کافی و امکانات کافی در این بخش اختصاص نمی‌دهد.

وی درباره بحث ساماندهی پسماند در استان مازندران،گفت: به دستور رئیس کل دادگستری بازدید مستمر داریم، مشکل در استان وجود دارد و بارها اعلام کردیم که مسئوولان همت زیادی می‌کنند و باید مشکلات حل شود.

دادستان مرکز مازندران در ارتباط بحث تخلف مالی یکی از مدیران وزارت نیرو در استان مازندران، گفت: برای این موضوع هنوز پرونده‌ای تشکیل نشده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده قتل یکی از زندانیان در بابل، افزود: این موضوع هم در حال رسیدگی پروسه رسیدگی به پرونده قتل تا حدودی طولانی و زمان‌بر است.

دادستان مرکز استان مازندران درباره رسیدگی به گرانی، گفت: اصل رسیدگی و ورود به این موضوع در صلاحیت تعزیرات است، جلساتی در این ارتباط داشتیم و مکاتباتی برای همکاری دادستانی صورت گرفته است.

*بررسی دادستانی درباره تخلف مراکز خیریه

دادستان مرکز استان مازندران در ارتباط با مطرح شدن پرونده یکی از مراکز خیریه گفت: دادستانی ورود پیدا کرده و در حال بررسی هستیم که مربوط به دو شهرستان ساری و بابل است.

وی اضافه کرد: مردم ما باید بدانند که اولویت‌های کمک نهادهای رسمی هستند، نهادهای خودگردان اگر ثابت شود که با دقت لازم کارشان را انجام می‌دهند در اولویت بعدی قرار گیرند.

*رویه شکار در فریدونکنار باید اصلاح شود

حسینی‌عالمی در ارتباط با شکار در منطقه فریدونکنار، یادآور شد: یکی از دغدغه‌های رسمی ساماندهی شکار در کل استان مازندران است، شکار بی‌رویه در تالاب‌های استان انجام می‌شود و به شدت بی‌رویه شکار می‌شود و چون حجم شکار در این منطقه زیاد بوده حساسیت و تمرکز جهانی روی این منطقه وجود دارد.

وی تاکید کرد: مردم فریدونکنار انسان‌های شریف با سوابق خدمت به جمهوری اسلامی و حضور سرداران تاثیرگذار در دوران دفاع مقدس در این منطقه را نمی‌توان نادیده گرفت، اما مبحثی که وجود دارد، شکار در این منطقه به صورت فرهنگ تبدیل شده است، این رویه باید اصلاح شود، مسؤولان شهری و شهرستانی موافق شکار نیستند اما در روش و نحوه عملکرد اختلاف دارند.

دادستان مرکز مازندران با اعلام اینکه با همه مسؤولان و متولیان نشست برگزار کردیم، گفت: همه آنها خواستار اصلاح شکار هستند، در روش برخورد بی‌رویه با شکار در این منطقه اختلاف‌نظر وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: در گذشته جدیدیت لازم وجود نداشت اما این موضوع به صورت ویژه در دستور کار دادگستری کل استان مازندران قرار گرفته و نگاه ما هم ساماندهی موضوع شکار است.

حسینی‌عالمی اضافه کرد: نحوه شکار با کرس، گذر و تورهوابی اشتباه است این رویه نیاز به اصلاح دارد، روش‌های بومی گذشته در این منطقه برای شکار نهادینه شود و همه دغدغه ما هم این موضوع است.

*اختلاف‌نظر درباره ساماندهی شکار

دادستان مرکز مازندران با اعلام اینکه به صورت جدی پیگیری این موضوع هستیم، افزود: روش شکار با مکاتباتی که با مسؤولان محیط زیست داشتیم نیاز به اصلاح دارد، بازار شکار پرندگان به حاشیه رفته است، همه مسؤولان دغدغه ساماندهی شکار دارند که در نحوه ساماندهی اختلاف‌نظر وجود دارد.

*رسیدگی به پرونده تخلف مالی دستگاه فرهنگی در مازندران

وی در پاسخ به سوالی درباره اختلاس مالی یکی از مدیران سابق فرهنگی استان، گفت: بحث اختلاس مطرح نیست، تخلف مالی انجام شده، گزارش اینگونه است که بی‌احتیاطی شده که پول در محل واقعی خودش هزینه نشده و در حال رسیدگی بوده و اظهارنظر در ماهیت انجام شده است.

حسینی‌عالمی یادآور شد: در این پرونده ارتباط با نحوه کمک به برخی از موسسات فرهنگی مباحثی مطرح است که باید مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این زمینه پاسخ دهند، نگاه سازمان بازرسی این است که پول در جایگاه واقعی خودش هزینه نشده است.

*در دست بررسی بودن پرونده ۵ مدیرکل در دادستانی

وی با اعلام اینکه پنج نفر از مدیران کل نزد دادستانی پرونده دارند،گفت: پرونده این مدیران هم در دست رسیدگی است.

حسینی‌عالمی در ارتباط با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در استان گفت: از مردم درخواست داریم که کمتر نسبت به فروش اراضی کشاورزی اقدام کنند.

دادستان مرکز مازندران در پایان عالمی یادآور شد: مردم تعرض به منابع طبیعی را با شماره همراه ۰۹۱۱۲۲۹۳۲۴۰ اطلاع دهند، درخواست بنده این است که به صورت پیامکی مطرح شود و حتی مباحث موردی اطلاع‌رسانی شود تا شرایط برای ورود پیدا شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false