×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ احمد حسین زادگان استاندار مازندران صبح امروز ۲۸ آبان در مراسم بزرگداشت روز کتاب ، کتابخوانی و کتابدار در مازندران که با حضور حسن نژاد معاون سیاسی استاندار ، مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران ، مدیرکل ارشاد استان ، برخی از فرمانداران ، کتابداران برتر و تعدادی از منتخبان جشنواره رضوی در سالن شماره یک استانداری برگزار شد ، با تشکر از برگزارکنندگان این مراسم و اجرای برنامه های هفته کتاب و کتاب و کتابخوانی ، اظهار کرد: کتابخانه های عمومی در شرایط کرونایی فعالیت ها را متوقف نکرد و با خلاقیت و نوآوری درصد بالایی از برنامه ها را اجرایی کردند.

استاندار مازندران در مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان، گفت: خلاقیت و نوآوری مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران جای تحسین دارد.

وی با قدردانی از زحمات مدیرکل کتابخانه های عمومی و معاونین اداره کل ، اعضای انجمن کتابخانه ها ، فرمانداران شهرداران ، بخشداران و دهیاران در ترویج فرهنگ کتابخوانی ، بیان کرد: خلاقیت و نوآوری مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران جای تحسین دارد.

استاندار مازندران کار در کتابخانه ها را سخت و دشوار دانست و ادامه داد: نمی شود تنها با یک طرح دو یا ۵ ساله برنامه های این بخش را اجرا کرد و نیاز به یک کار اساسی و زیربنایی است.

حسین زادگان با اعلام اینکه پیشرفت فرهنگی و اجتماعی کشور از طریق توسعه فرهنگ کتابخوانی محقق می شود ، تصریح کرد : رهبر معظم انقلاب الفت خاصی به کتاب و کتابخوانی دارد و حضور معظم له در همه نمایشگاه های کتاب و کتابخوانی مصداق این اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه خیران نقش مهمی در ترویج و توسعه کتابخوانی ایفا می کنند ، ادامه داد: بسیاری از مشکلات و عقب افتادگی‌ها با اهمیت دادن به کتاب و کتابخوانی رفع می شود.

استاندار مازندران افزود: توسعه کتابخانه‌ها نقش مهمی در افزایش دانش و آگاهی نسل جدید ایفا می‌کند که در این راستا تلاش کردیم در حوزه ساخت و بهسازی و نوسازی ، مردم و خیرین را مشارکت دهیم.

حسین زادگان اظهار کرد: انتظاری که از فرمانداران استان داریم این است که پیگیر مصوبات و مطالبات انجمن کتابخانه ها در شهرستان ها باشند و شهرداران نیز سهم نیم درصد کتابخانه ها را به موقع پرداخت کنند تا مسکلات این بخش حل شود.

وی با ابراز رضایت از عملکرد مثبت کتابخانه های استان در حوزه کنتابخوانی ، تصریح کرد: مسئولان کتابخانه های عمومی استان خستگی ناپذیر و بدوم حاشیه پیگر مسائل افزایش سرانه کتاب و کتابخانه هستند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false