×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ حسن یحیی‌پور شهردار پل‌سفید در مصاحبه‌خود از اعداد و ارقامی استفاده می‌کند که با مراجعه به اصل موضوع شاهد اعداد دیگری هستیم که تفاوت فاحشی با اعداد بیان شده شهردار دارد که سیاست «اندک‌گویی عدد گذشته و درشت‌گویی عدد کنونی» مطرح است.

شهردار پل‌سفید در مصاحبه «نشست بدون سانسور» اعلام کرد: «اجاره ماهانه سی‌ان‌جی پل‌سفید از ورودی تهران ۵ میلیون تومان بود که با سرمایه راه‌اندازی آن متناسب نبود که به ۱۲ میلیون تومان رساندم و بتن‌آماده از ۱۰ میلیون به ۲۶ میلیون تومان رساندم و سنگ‌شکن ۲۰ میلیون تومان را به ۶۰ میلیون تومان و کارخانه آسفالت را از ۱۰ به ۳۰ میلیون و سی‌ان‌جی ابتدای شهر از ۳۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون رساند».

بررسی موضوع با نگاهی بر قراردادها بیانگر آن است که مبالغ صحیح قرارداد گذشته کارخانه سنگ‌شکن و آسفالت، مبلغ۵۰ میلیون تومان و سی‌ان‌جی یک و دو پل‌سفید ۱۳ + ۵ میلیون تومان بود که به ۱۶ + ۸ میلیون تومان افزایش یافت و پمپ بنزین هم ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود.

مستاجر کارخانه آسفالت از بدو اجاره تاکنون که قریب ۲سال گذشته فقط یک ماه اجاره را پرداخت کرد و باز جای سوال دارد که قرارداد اجاره جدید بدون مصوبه شورا و ۳ ساله بسته شده که اساس کار غلط و غیر قانونی است

از طرف دیگر مبالغ قراردادها به صورت سالانه افزایش می یابد و با لحاظ کردن این افزایش سالانه مبالغ جدید قراردادها کمتر از مبلغ متعارف است.

انتخاب وکیل و‌نوع قرارداد با ایشان هم از نکات دیگری است که باید مورد توجه باشد و شرایط طبیعی آن است که رضایت طرفین یا قطع همکاری به دلیل کمبود مدارک با پرداخت بخشی از هزینه همراه باشد ولی در قرارداد با وکیل اینگونه نیست و پرداخت همه مبلغ تعیین شد.

نامه بیان شرایط فعالیت در شهرداری پل سفید با امضای غالب دوایر شهرداری پل‌سفید به رئیس و اعضای شورای شهر ارسال شد که در آن نامه به عدم حضور، حذف رفاهی های کارکنان، قراردادهای خارج از چارچوب قانونی، وادار کردن همکاران به انجام فعالیت‌های خلاف قانون در صدور پروانه، دریافت عوارض و پرداختی‌ها شهردار اشاره و از شورای شهر خواستار ارایه راهکار شدند.

*سرمایه‌گذاران خاص

سرمایه‌گذاری که به سرمایه‌گذاری دویست میلیاردی در پل‌سفید معروف شد هم با نشر آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار همراه بود ولی یکی از سرمایه‌گذاران دیگر به طرح‌های دیگر بیانگر پراندن سرمایه‌گذاران و فرش قرمز برای یک سرمایه‌گذار خاص است و نوع تعامل با سرمایه‌گذاران ویژه توسط شهردار پل‌سفید هم دارای ابهام‌ است.

نادیده قراردادن مصوبات بازرسی و ارسال نامه برای پیمانکار برای اجرای مصوباتی که تیم بازرسی خواستار متوقف شدن آن بود هم از موارد دیگر مورد نظر است.

* حواله بدهی به آینده

تاخیر حداقل یک ماهه در پرداخت حقوق و مزایا و نشر پرداخت حقوق با چک شخصی که عوام فریبانه بود و شهرداری مشکلی در پرداخت مالی حقوق نداشت.

در موضوع شرکت کوشندگان و شرکت جدید که شرکت کوشندگان مبلغ کرایه ماشین حمل زباله به مبلغ ۸ میلیون تومان و ارزش افزوده نیز قریب به ۱۱میلیون و مبلغ رفاهیات جمعا به مبلغ ۸میلیون پانصد و لوازم و لباس و…. بوده جمعا ۱۲۴میلیون دریافت می شد و هم اکنون بدون موارد بالا، پرداخت می شود که تخلف میکنند و بیمه و ارزش افزوده در آینده باید پرداخت شود و جمع حداقل واریزیها به مبلغ قریب به ۱۷۰ میلیون هست ولی در رسانه و در نشست بدون سانسور، مبلغ ۱۱۶ میلیون تومان توسط ایشان مطرح شد.

کاهش حقوق و مزایای بیان شده شهردار پل‌سفید با حذف رفاهی های کارکنان و مسکوت گذاشتن بیمه و ارزش افزوده پیمانکار به دست آمده است که در آینده نه چندان دور باید پرداخت شود و حواله بدهی به آینده نه چندان دور، ضعف مدیریتی است.

پل کارخانه آسفالت قرار بود به صورت امانی ۱۰۰ تا۱۵۰ میلیون انجام شود و یکبار در آبان ۳۸۰ میلیون بیان شد و یک ماه پیش ۱میلیارد و تقریبا ۶۰۰ میلیون اشاره شد که تعجب برانگیز است.

* ماجرای پرداخت از حساب شخصی شهردار

بابت پرداخت ۶۰ میلیون از جیب شخصی شهردار که نیاز شهرداری نبود اما به مالی اصرار و تهدید کرد تا «۵ دقیقه دیگر پیامک برداشت حساب باید به گوشی ایشان برسد» و آن مبلغ اصلا به حساب درآمد شهرداری واریز نشد و به اجبار به حساب پیمانکار واریز شد تا ایشان به هدف شخصی اش برسد و بعد بگوید کدام (…) از دبیرخانه این برگه را رسانه ای کرد و در حالیکه برای چندین بار به همین کارگران با الفاظ (…) سر و کار دارم ولی در نامه جهت رسانه ای کردنش میگوید «حقوق نیروهای خدوم» در حالیکه ۴۷۰ میلیون در ۲۷ بهمن به پیمانکار عمرانی پرداخت میکند و حقوق رسمی و شرکتی به تعویق میافتد و در آخر ماه که حقوق باید پرداخت شود به پیمانکار پرداخت میشود که بزرگترین ضعف مدیریتی است که پرداخت تاخیر یک ماهه حقوق در اکثر ماهها به همین منظور هست ولی به پیمانکار به صورت منظم پرداخت می شود./سوادکوه نیوز؛به قلم کیوان احمدی

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false