×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ نشست هم اندیشی مسئولین اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران با مسئولین دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران در خصوص برگزاری هر چه بهتر رویداد بین المللی ساری ۲۰۲۲ در سالن جلسات دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری برگزار شد که به پیشنهاد اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مازندران ؛ دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران به عنوان دانشگاه همکار در برگزاری رویداد بین المللی ساری ۲۰۲۲ انتخاب شد.

در این نشست دکتر امیر حیاتی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران با معرفی امکانات ، توانمندی ها و معرفی دانشکده‌ها و آموزشکده‌های ۱۲ گانه فنی و حرفه ای استان مازندران در این جلسه بیان داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای با دارا بودن اساتید هیأت علمی متخصص و کارگاه ها و آزمایشگاه های پیشرفته ، دانشجویان ماهر مورد نیاز صنعت کشور را پرورش می دهد و فضای بیرونی نیز تمایل به همکاری با دانشگاه فنی و حرفه ای دارند.

طرح پایش فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای اجرا شده است و میزان رضایت کارفرمایان از مهارت و توانایی فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای بسیار بالاست. این دانشگاه با دارا بودن بیش از ۱۸ هزار دانشجو در سراسر استان به عنوان بزرگترین مرکز دانشگاهی در شمال کشور است که فعالیت آن با محوریت تقاضا و از نسل سوم دانشگاهی محسوب می شود.

وی افزود: امروزه آموزش های مهارتی ، اولویت اصلی آموزش کشور می باشد و تنها دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور می تواند به طرح توسعه رشته ها بپردازد. در صورتی که جامعه نیاز داشته باشد می‌توانیم رشته های جدید در حوزه گردشگری، هتل داری و رشته های مرتبط با توریسم را در دانشگاه فنی و حرفه ای ایجاد نماییم.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران ضمن خرسندی از ثبت ساری به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۲ ، رخداد ساری ۲۰۲۲ را یک رویداد بین‌المللی مهم دانست و ادامه داد: باید تمام امکانات و توان استان برای تحقق این هدف بین المللی بسیج شوند. دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران نیز آمادگی دارد تمام کمک‌های لازم را در تحقق این رویداد بین المللی در جهت توسعه استان ارائه نماید. به لحاظ گستردگی دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران و دارا بودن مراکز فعال از شرق استان در بهشهر تا رامسر در غرب استان، تمایل از سمت ما وجود دارد و ما فضاهای خدماتی بسیار مناسبی مانند خوابگاه ها، سلف سرویس و تالارهای مراسمات قابل توجهی داریم که پاسخگوی مراسم ها و مهمانان این رویداد خواهد بود. ما تمام تلاشمان را تا آنجایی که به ما مربوط باشد در جهت هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم انجام خواهیم داد.

حیاتی در پایان تأکید نمود: تشکیل کارگروه فرهنگ و گردشگری با نگاه مهارت آموزی یکی از نکات مهم در جریان برگزاری این رویداد خواهد بود. دانشگاه فنی و حرفه ای آماده است با استفاده از اساتید متبحر و متخصص و اعضای هیأت علمی رشته های گرافیک، طراحی و نقاشی، معماری و … هر گونه کمک و همکاری به ویژه در طراحی لوگو ارائه نماید.

مهندس سیف‌الله فرزانه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در رأس هیأتی در دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری حضور یافت و اظهار داشت: در نشست وزرای گردشگری عضو اکو، پیشنهاد انتخاب پایتخت گردشگری اکو که به ابتکار ایران مطرح شده بود مورد تصویب وزیران گردشگری کشور‌های عضو اکو در تاجیکستان، قرار گرفت و شهر ساری، به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۲ میلادی انتخاب شد.

وی افزود: جاذبه‌های بی‌شمار طبیعی و تاریخی در استان مازندران، فرصت بی‌نظیری برای رونق مازندران‌گردی است و این رویداد بهترین زمان برای جذب گردشگر خارجی در کشور و به ویژه مازندران است. حمایت از گردشگری فقط با اجرای مدیریت یکپارچه در استان به سرانجام خواهد رسید و باید با همکاری همه سازمان ها و برنامه ریزی دقیق، کار جدیدی را در استان شروع نماییم. هدف توسعه مازندران با همه اجزاست. این اتفاق بین المللی باعث می شود همه در کنار هم برای توسعه مازندران به منظور ثروت آفرینی تلاش نماییم.

مهندس فرزانه دانشگاه فنی و حرفه ای را دارای توانمندی و ظرفیت بالایی دانست و افزود: می خواهم در کنار هم باشیم و در راستای اجرای این طرح، دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران با مرکزیت دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری را به عنوان دانشگاه همکار پیشنهاد می نمایم. ظرفیت های دانشگاه فنی و حرفه ای در رویداد ساری ۲۰۲۲ در معرض عموم قرار خواهد گرفت و می تواند برای توسعه مازندران نقش‌آفرینی نماید. پکیج ما پکیج فرهنگی است و این موضوع به دانشگاه مربوط می شود. تمامی طرح ها و پروژه ها باید مهر فرهنگی داشته باشند و هدفمان، توسعه مازندران است. ما به دنبال ایجاد شغل هستیم اما خروجی آن نیز باید فرهنگی باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران طراحی لوگوی این رویداد بزرگ را بر اساس نقوش سفالینه های باستانی مازندران ذکر نمود و بیان داشت: در طرح لوگو بخش های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و … مازندران دخیل بوده اند و رنگ ها و منابع به کار رفته در طراحی آن آبی دریا، سبز جنگل و درخت انجیری جنگل های هیرکانی می باشند و در طراحی لوگو ‌از توان دانشگاه فنی و حرفه ای هم کمک خواهیم گرفت.

در پایان مقرر گردید تفاهمنامه‌ای با حضور مسئولین حقوقی دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران و نیز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در جهت توسعه استان و برگزاری هر چه بهتر این رویداد تهیه شود و روند اخذ مجوز برای احداث اسکله تفریحی در ساحل دانشکده فنی و حرفه ای محمود آباد پیگیری گردد.

لازم به ذکر است مسئولین اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران در معیت مسئولین دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران از امکانات دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری شامل تالار ۱۶ آذر، زمین فوتبال چمن، سالن ورزشی سرپوشیده، نمازخانه و سالن غذاخوری بازدید به عمل آوردند و از وجود این امکانات در مرکز استان اعلام رضایت نمودند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false