×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ اهالی کوچه جوادالائمه قائمشهر با ارسال نامه ای به پایگاه خبری رخداد شمال از استاندار مازندران کمک خواستند و گفتند؛هر وقت باران می‌بارد به‌جای لذت باید ذلت بکشیم و لنگه شلوارمان را بالا بزنیم تا به محل کار برویم

چند سالی است که با کوچیکترین بارندگی اهالی کوچه جوالائمه شهرستان قائمشهر با مشکلات شدید آبگرفتگی باران دسته پنچه نرم می کنند .

باران موهبتی که با اقدامی غیرمسئولانه از موهبت خارج و به مصیبتی عظیم نظیر آبگرفتگی خیابان و سیل تبدیل می‌شود که نمونه آن را بسیاری از ما در زمستان سال ۹۷ و بهار امسال در این استان و بسیاری از شهرها و استان‌های دیگر تجربه کردیم .

از رهاسازی آب‌های سطحی به کوچه و خیابان ، ریختن زباله در نهرها و جوی آب ، انتقال فاضلاب خانگی به کوچه و خیابان ، انتقال غیراصولی پساب‌ها و آب‌های سطحی به رودخانه‌ها و دریا توسط شهروندان گرفته تا عدم لایروبی مناسب ، استفاده از تجهیزات و لوله‌های نامناسب برای انتقال فاضلاب و عدم نصب خط لوله انتقال توسط مسئولان مربوطه همگی از مواردی هستند که در پدیداری مشکلات مختلف نظیر سیل و آبگرفتگی نقش دارند.

رهیده یکی از اهالی آسیب دیده این کوچه می گوید : مهم‌ترین علت آب گرفتگی خیابان‌ها به خصوص این کوچه ناشی از مشکلات زیرساختی بوده و متاسفانه فرمانداران و شهرداران وقت هیچ کاری برای این کوچه انجام ندادند و همه قول سر خرمن می دادند .

این شهروند می گوید؛ با توجه به پیگیری ها و ارسال نامه های متعدد به فرمانداران و شهرداران گذشته و حال هنوز این وعده مسئولان عملی نشد

وی افزود: این کوچه با کوچکترین بارندگی دچار آبگرفتگی می‌شود و زندگی مردم را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

نیکجو یکی دیگر از اهالی این کوچه می گوید: شش ماه از سال زمان مناسبی برای پاکسازی نهرها و جوی آب و حتی اگو شهری بوده در حالی‌که همه منتظر هستند تا زندگی مردم مختل شود و بعد پای کار بیایند.

این شهروند ادامه داد: مازندران به باران‌های وسیعش معروف بوده و طبیعتا” در این استان بحث آبگرفتگی نیز مطرح است پس چرا پیش از هر گونه اتفاق نباید به فکر چاره بود.

نیکجو با اشاره به نقش شهرداری در مهار آب‌های سطحی و جلوگیری از آبگرفتگی خیابان‌ها اظهار داشت: اگر شهرداری‌ها در این حوزه به درستی عمل کنند با یک بارش کوچک زندگی مردم مختل نمی‌شود.

وی افرود: مشکل آبگرفتگی این کوچه مشکل چندین ساله بوده که ناشی از مدیریت اشتباه برخی‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراصولی و تغییر شیب خیابان‌ها و خیلی چیزهای دیگر است.

این شهروند ادامه داد: مردم که نباید شیلنگ دست بگیرند بروند اگوهای شهری را باز کنند یا با بیل رودخانه‌های فرعی که در کناره‌های شهر قرار دارد را لایروبی کنند.

سرانجام یکی دیگر از اهالی این کوچه هم نیز عنوان کرد ؛ مردم عوارض می‌دهند و در ازای عوارضی که می‌دهند باید خدمات دریافت کنند نه اینکه ابتدای صبح لنگه شلوار را بالا بزنند و به محل کار خود بروند.

وی افزود: اگر نهادهای متولی قادر به انجام کار نیستند رسما” اعلام کنند تا خود مردم و نیروهای بسیج پای کار بیایند و یک بار برای همیشه این مشکل را برطرف کنند.

این شهروند ادامه داد: هر سال یک موضوع را به عنوان مشکل آبگرفتگی به مردم اعلام می‌کنند ، ما هم می‌دانیم مشکل زیرساخت و چیزهای دیگر است اما شما باید آن را برطرف کنید یا مردم که مشکلات را به آنها تکرار می‌کنید. چرا هر وقت در این شهر باران می‌آید به‌جای لذت باید ذلت بکشیم و لنگه شلوارمان را بالا بزنیم نهادهای نظارتی اگر کار خود را به درستی انجام دهند و قانون را برای همه یکسان و به درستی اجرایی کنند دیگر همه کار خود را به درستی انجام می‌دهند و این قبیل اتفاق های تکراری در استان و شهرستان رخ نمی‌دهد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false