×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ احمد حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه شورای امنیت غذایی مازندران با تاکید بر این که هیچ گزارشی از وجود این بیماری در استان نشده است و همه شرایط تحت کنترل است ،افزود : دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل با تشکیل ستاد آموزشی و اطلاع رسانی ، توصیه ومراقبت های مربوطه را اطلاع رسانی می کنند.

ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) میلادی در بازار غذاهای دریایی شهر ووهان واقع در استان هوبی چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروشند، آغاز شد. این ویروس اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه در چین به ۱۲ کشور دیگر از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم سرایت کرده است.

استاندار مازندران با اظهار این که اگرچه پرواز خارجی در تنها فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری وجود ندارد اما همه شرایط تحت کنترل است، تصریح کرد: مرزهای دریایی در بنادر امیرآباد بهشهر ، فریدونکنار و نوشهر نیز تحت کنترل و نظارت قرار دارد.

در پی اعلام وضعیت اضطرار ویروس کرونا از سوی سازمان بهداشت جهانی، وزیر بهداشت طی نامه به اسحاق جهانگیری معاون رییس جمهوری از دولت خواست که همه پروازهای رفت و برگشت به چین تا اطلاع ثانوی لغو شود و در جلسه روز جمعه گذشته اعضای دولت که با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، گردشگری و صنایع دستی، کشور و سخنگوی دولت برگزار شد، مصوب شد که تا اطلاع ثانوی همه پروازهای ورودی و خروجی به چین لغو شود.

حسین زادگان تصریح کرد: ستاد آموزشی و اطلاع رسانی ویروس کرونا باید در فضای مجازی به ویژه کانال های پر مخاطب با هماهنگی اداره کل ارشاد نیز فعالیت آموزشی را با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی گسترش بدهد.

استاندار مازندران همچنین از صدا و سیما ، خبرگزاری ها و نشریات محلی نیز خواست آموزش مورد تاکید دانشگاه را در رسانه ها به درستی منعکس کنند.

حسین زادگان بر لزوم رصد مستمر ویروس کرونا در استان و تشکیل جلسات در شهرستان ها با محوریت فرمانداری ، بخشداری ها تاکید کرد و اظهار داشت: همه این نکات فقط برای کنترل اوضاع بر اساس دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی و دولت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این جلسه با بیان این که همه مرزهای دریایی یعنی همان بنادر و فرودگاه دشت ناز ساری با حضور تیم های بهداشتی و درمانی تحت کنترل قرار دارند و افراد در تردد این مرزها رصد می شوند، گفت: تمامی مراکز درمانی و بیمارستانی استان نیز آمادگی کامل دارند.

دکتر سید عباس موسوی با بیان این که همه باید مراقبت های بهداشتی را همانند گذشته رعایت کنیم و این اقدامات علاوه بر پیشگیری از همه نوع بیماری برای ویروس کرنا نیز است، توضیح داد: دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران مهم است.

وی با اشاره به اینکه شستن دست به روش اصولی نیز مورد تاکید است، بیان داشت: با توجه به وجود امکانات ، تجهیزات و سامانه بهداشتی و درمانی در مازندران همه شرایط برای پیشگیری مهیا است و نگرانی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: شکل گیری ستاد آموزشی و اطلاع رسانی فقط برای پیشگیری است و از آن جایی که این ویروس در دنیا در حال نفوذ است ، طبق دستورالعمل وزارت بهداشت این تدابیر در همه استان ها در دستور کار قرار گرفته است.

موسوی تصریح کرد: تب بالای ۳۸درجه ، سرفه های خشک مداوم ، تنگی نفس و اسهال از علائم اولیه این بیماری است و تنها راه مقابله با نفوذ بیماری کرونا پیشگیری است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false