×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، انقلاب اسلامی ایران امروز چهل و یک ساله شده و این نهال تناور خود را برای خلق دو حماسه فرهنگی و سیاسی بی‌بدیل آماده خواهد کرد. حماسه‌ای که ابتدای آن در انتهای دهه فجر، راهپیمایی عظیم ملت در ۲۲ بهمن بوده و پس از آن حماسه سیاسی بزرگ دوم اسفندماه ۹۸ و حضور پرشور ملت در پای صندوق‌های رای برای معرفی نمایندگان لایق و انقلابی است.

استان مازندران که پیشتاز حکومت علویان بوده و همواره در ادوار تاریخی این مرز و بوم رشادت‌هایی از سوی فرزندان این خطه به یادگار گذاشته شده است، تدارکات بسیاری را برای برپایی جشن‌ها و مراسمات گرامی‌داشت دهه فجر صورت داده است. شاخصه بارز ایام الله امسال این بوده که پایان فجر انقلاب چهل و یک مقارن با شهادت سردار دل‌ها سلیمانی خواهد بود که نقش بی‌بدیلی این سردار رشید اسلام در برنامه‌های فجر انقلاب تدارک دیده شده است.

آغازگر برنامه‌های فجر انقلاب امروز نواختن نمادین زنگ انقلاب در مدارس مازندران و به‌صورت پایلوت در هنرستان ابتکار ساری بوده که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی با حضور دانش آموزان مدارس برگزار شده است.

آیین نواخته شدن زنگ انقلاب صبح شنبه همزمان با نخستین روز گرامیداشت دهه فجر با حضور مسئولان مختلف در مدارس سراسر استان مازندران برپا شد و این آیین در ساری نیز در هنرستان ابتکار برگزار شد. دانش‌آموزان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام راحل با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور رئیس ستاد دهه فجر و شورای هماهنگی تبلیغات مازندران در این مراسم با اشاره به انجام بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه شاخص به‌مناسبت دهه فجر در استان گفت: گلباران مزار و تجدید میثاق با شهیدان، ویژه برنامه ورود بنیانگذار انقلاب اسلامی و نواختن زنگ انقلاب از جمله برنامه‌ها است.

وی افزود: در تدوین برنامه‌های ویژه دهه فجر سعی شده تا طبقات مختلف اجتماعی از جمله کودکان و نوجوانان مدنظر قرار گیرد.

یوسف‌پور با اشاره به همزمانی ۲۲ بهمن با چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی ادامه داد: در تدوین برنامه‌های امسال سعی شده این موضوع پررنگ دیده شود. شعار دهه فجر چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان «انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایتمداری، جهاد و مقاومت» است.

اجرای ۲۰۰ برنامه فرهنگی و هنری دهه فجر در مازندران

عباس زارع مدیرکل ارشاد استان مازندران نیز در مورد برنامه‌های این نهاد در دهه فجر گفت: در راستای جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه امسال بیش از ۲۰۰ ویژه برنامه فرهنگی و هنری پیش‌بینی شده است که در این ایام در سراسر استان توسط ادارات ارشاد شهرستان‌ها و هنرمندان استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر در تهران گفت: همزمان با برگزاری این رویداد ملی، فیلم‌های این جشنواره از ۱۵ تا ۲۱ بهمن‌ماه در سینما سپهر ساری نیز اکران خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از این ظرفیت ویژه استفاده کنند.

زارع ابراز امیدواری کرد: پخش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر را در غرب استان نیز به‌صورت همزمان اکران شود و در مورد اکران این فیلم‌ها در غرب استان و همچنین امکان برگزاری جشنواره موسیقی فجر در مازندران نیز در حال رایزنی هستیم.

وی با تاکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی اذعان داشت: این اداره کل در موضوع جشنواره کتاب سال مازندران نیز همچنان به دریافت آثار مولفان و ناشران مازندرانی مشغول است، در کنار آن نیز نمایشگاه‌های متعدد کتاب در سطح استان دایر خواهد شد و علاقه‌مندان می توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را به سهولت تهیه کنند.

مدیرکل ارشاد استان مازندران تصریح کرد: در بهمن‌ماه امسال اختتامیه جشنواره مطبوعات استان، خاتم سلیمان در مورد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، جشنواره روجا ویژه بانوان و اجرای چندین جنگ شادی برای ایجاد فضای نشاط‌آمیز و تقویت امید در استان را نیز برگزار خواهیم کرد.

وی برپایی نمایشگاه‌های متعدد هنرهای تجسمی اعم از عکس، نقاشی، خوشنویسی، جشنواره مد و لباس در سطح استان را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در بهمن‌ماه عنوان کرد و گفت: در کنار این نمایشگاه‌های هنری، اجرای نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی نیز از برنامه‌های بهمن‌ماه فرهنگی هنری این اداره است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false